niedziela, 4 grudnia 2011

Jak trafiłem do BMW

Moja historia w fabryce bmw zaczyna się jak większość wyjazdów za granicę w poszukiwaniu pieniądza. Problemy finansowe, nieudana inwestycja, brak perspektyw w Polsce.

Nie przyjechałem tutaj dlatego, że chciałem, tylko dlatego że musiałem, jak większość ludzi których tu spotykam. Ale źle nie trafiłem :)

Pewnego dnia coś we mnie pękło i dosyć miałem użerania się z klientami, problemów finansowych, stresów itp itd.... Postanowiłem poświęcić jeden, dosłownie jeden dzień na szukanie pracy za granicą. Zredagowałem CV i zacząłem szukać w sieci.

Pierwsze co mnie zaskoczyło to ogrom ofert. Pracownicy niewykwalifikowani na taśmę produkcyjną, budowlanka, pracownicy fizyczni, kierowcy, spawacze, wózki widłowe, magazynierzy. Dosłownie prawdziwe eldorado.

Ale prawda jest taka w 90% przypadków to nikt nie odpowie na ogłoszenie, nie można się dodzwonić, albo mówią że nieaktualne. Pozostałe 5% to oszuści typu: wyślij 50 zł a my wyślemy Ci ankietę po której NA PEWNO dostanie Pan pracę... Oczywiście jedyne co będziesz mieć to przekaz w ręku wysłany na skrzynkę pocztową albo osobę prywatną. A więc złudzenie, że ofert jest wiele szybko minęło.

Wysłałem ok 10-20 CV drogą e-mail zadzwoniłem w kilkanaście miejsc. Odbyło się parę konkretnych rozmów, ale wszyscy kazali czekać na telefon...

Aż w końcu ktoś zadzwonił po tygodniu... Czy jestem gotowy do wyjazdu? I czy mogę być w poniedziałek rano w hurtowni części samochodowych koło Monachium, praca na magazynie... Ludzie, był czwartek. A miałem do piątku dać odpowiedź czy jadę. Ok, zrobiłem przegląd w aucie, pozałatwiałem wszystkie sprawy i czekałem w piątek aż zadzwonią ponownie. Po południu próbowałem oddzwonić, ale nic z tego nikt nie odbiera. No to ładnie napaliłem się już na wyjazd, jeszcze tylko ostatnie zakupy, a pracy nie ma.

Tego samego dnia (piątek) zadzwoniła do mnie inna firma. Mam się stawić w fabryce BMW w Dingolfing (koło Monachium), na poniedziałek na godzinę 7 rano, a o 13.30 mam iść do pracy. Zbieg okoliczności, byłem praktycznie gotowy do wyjazdu.

70 komentarzy:

  1. Witam,Bardzo dobry pomysł z założeniem tego blogu!Jak możesz napisz na mojego e-maila : tom2259@wp.pl, chciałbym kilka informacji zaczerpnąć w sprawie pracy w BMW w Niemczech.Jeśli możesz mi w jakiś sposób pomóc..to czekam na e-maila.

    Pozdrawiam,
    Tomek

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. hej. szukam pracy w bmw dostałem kilka numerów ale na marne bez żadnego odezwu mógłbym prosić o jakieś namiary na firmę z której ty się dostałeś mój email to maniutek08@interia.pl

      Usuń
    2. witam cie szymonie zazdroszcze ci taj pracy i bardzo bym cie prosila o telefon do firmy bezposredniej lub posrednikow przez ktora moglabym sie dostac.moj adres mailowy to gosiunia86.06.15@wp.pl wyslij mi prosze dane i z gory dziekuje

      Usuń
    3. Witam...moze ktos mi dac jakis namiar odnosnie pracy w BMW???..monachium....moze to byc firma posredniczaca z Polski...to bardzo wazne dla mnie...Prosze!!!...to moj mail... beatka1979@onet.pl wielkie dzieki...

      Usuń
    4. Szymon, możesz pomóc,w jaki sposób mogę się dostać do pracy w BMW mam ciężką sytuację rodzinną i finansową muszę szukać większych dochodów mogę prosić o informację,zostawiam namiary z góry Ci dziękuję iwonarostkowska09@gmail.com

      Usuń
  3. az miło sie czyta jak sie niektórym powodzi :) zawsze marzyłem o pracy w vw :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, czy też mógłbym prosić o kontakt na email: jaareks@wp.pl? Też mam kilka pytań odnośnie pracy w BMW :) Z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jarku proszę o zadawanie pytań w komentarzach, może pytania i odpowiedzi odnośnie pracy przydadzą się innym użytkownikom

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, mógłbyś napisać nazwę agencji pośredniczącej w dostaniu pracy w bmw?
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć, również chętnie dowiem się poprzez jaką firmę wyjechałeś do pracy w bmw, napisz tutaj lub na meila tomasq@wp.pl Pracowałem już przy produkcji części do aut w Bawarii i szukam czegoś na stałe/dłużej.Chętnie wyjadę z kimś lub sam pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć.
    Szymon napisz na blogu przez jaką firme można dostać się do pracy.
    Kolega z Niemiec z którym pisałem polecił mi firme DIWA,wysłałem CV i czekam czy coś odpowiedzą.Niestety ja mam 1 miesięczny okres wypowiedzenia w obecnej firmie ,ale liczę na to że uda się jakoś wszystko zaplanować .

    pozdrawiam blogerów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamieściłem właśnie 3 firmy, które rekrutują do BMW. DIWA w Dingolfing zajmuje się rekrutacją głownie do Develey firmy zajmującej się produkcją musztardy. W bemce nie spotkałem nikogo kto dostał pracę przez tą firmę.

      Usuń
    2. Hej Szymon gdzie zamieściłeś te 3 firmy co rekrutują do BMW?? życzę powodzenia :) Agnieszka :)

      Usuń
    3. znajdziesz je na stronie niewpolsce.pl

      Usuń
    4. Jak jest z transportem do pracy w BMW Dingolfingu ?
      Jaki tam jest najlepszy pośrednik tzn. firma ?
      Do jakiej leifirmy do BMW w Dingolfingu wysyła Smuda ?
      Jeżeli 1 dzien tam jesteś czy ktoś pomaga ogarnac to wszystko tzn. z dojazdem do pracy co i jak gdzie..

      Usuń
    5. Mógłby ktoś mi podać firmy pośredniczące do pracy w BMW? jak odbywa się rekrutacja, którego pośrednika wybrać?
      proszę o odp. na mail: golczer1010@interia.pl

      Usuń
    6. beatronix,i.k hoffman,zeitman

      Usuń
    7. Boetronic (najlepiej placa) , Hoffman, diwa, aide-landshut, randstad, tuja. To sa leihfirmy poprzez ktore wchodzi na werk najwiecej ludzi. W tym roku jednak nie ma tylu przyjęć niestety. . Pozdrawiam

      Usuń
  9. Gdyby ktoś się wybierał i szukał kompana może się odezwać do mnie. Co do terminu wyjazdu to gdy wyjeżdżałem do pracy przy elementach to aut to właściwie telefon otrzymałem w środę a w sobotę już wyjeżdżałem wiec może być ciężko w miesięcznym wypowiedzeniem. Ja także wyśle do firmy o które wspomniał kolega słyszałem też o beatronix, magna i kilku innych ale bez rewelacji. Osobiście uważam ich najlepiej wyjeżdżać bez pośredników oraz dzięki informacjom znajomych. Gdyby ktoś się wybierał lub miał namiar chętnie się piszę. Pracowałem już w Niemczech, niemiecki komunikatywny,mam 26 lat, więcej ewentualnie na meila tomasq@wp.pl

    A co do Bawarii inny świat, przyjaźni ludzie,ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. cześć, szukam pracy w Monachium w BMW gdyby ktoś przesłał informację jak się tam dostać będę wdzięczny. Wcześniej pracowałem w Austrii, niemiecki znam średnio dobrze, zawsze można się podszkolić tam na miejscu.Zależy mi na tej pracy bo tu w Polsce to szkoda tracić zdrowie za 1111zl netto.

    z góry dziękuje za odpowiedź,
    mój mail to o_piotr@op.pl

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam także poszukuje pracy w niemczech . Pracuje obecnie w solarisie w polsce ale tutaj juz robi sie mega nieciekawie . Proszę też o linka z jakiej firmy ty sie zachaczyłeś w bmw . Pozdrawiam . Mój adrez mailowy piotrheimann@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam czy mógłby ktos podać mi namiary do pracy w BMW moj meil mlody2819@wp.pl z góry dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, szukam pracy w Monachium w BMW i również chętnie dowiem się poprzez jaką firmę wyjechałeś tam do pracy. Mój e-mail : damian017-91@o2.pl
    Z góry dziekuje za kontakt i informacje :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ja także poproszę o namiar na firmę zatrudniającą w BMW
      mom27@wpl.
      pozdrawiam

      Usuń
  14. Witam jestem studentem poszukuję pracy w BMW na wakacje (lipiec-październik). Zna ktoś może jakieś w miarę sprawdzone biuro pośrednictwa które faktycznie załatwiło komuś tam parce? A przy okazji chciałbym poruszyć jeszcze wątek znajomości języka niemieckiego podobno życzą sobie teraz BIEGŁEJ znajomości języka... Jeśli ktoś ma przydatne informację to proszę o kontakt adj1995@gmail.com pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. WITAM!
    Jestem studentką i szukam namiarów na osoby bądź firmy rekrutujące do BMW. Niemiecki znam biegle, posiadam też paszport niemiecki. Wiem, że wiele osób z moich okolic tam wyjeżdża, jednak jak się tam dostać, nie mam pojęcia.. Proszę o kontakt na maila: agaluder@wp.pl
    Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam Szymon
    Jestem od 2 dni w Monachium i rownież bardzo proszę o wkazówki dotyczące sposobu rekrutacji do pracy w BMW. Proszę o odpowiedź na maila andy-gdy@o2.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie
    Oj dawno już tu nikt nie pisał czyżby BMW juz nie rekrutowało... :-)
    Tak na poważnie pracuje niedaleko monachium i szukam pracy miedzy innymi w BMW. jestem elektronikiem a po studiach automatykiem przemysłowym i interesuje mnie praca w BMW. Szymku prosze o jakies wskazówki może namiary gdzie warto wysłać CV. moj email pburchal@go2.pl z góry wielkie dzieki

    Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam
    Ja zmuszony jestem napisać negatywny komentarz na temat jednej z firm pośredniczących w Dingolfing (Hofmann) oraz gościa z owej firmy który zajmuje się rekrutowaniem ludzi z Polski i mam nadzieję że post ten posłuży jako przestroga. Przejechałem ponad 1400 km. na darmo i tylko dlatego że panu rekrutującemu nie spodobało się to iż jakiś tydzień wcześniej napisałem komentarz w internecie odnośnie opieszałego załatwiania mojej sprawy a rzeczywiście tak było gdyż po otrzymaniu telefonu z Dingolfing czekałem miesiąc na wiadomość o przyjeździe. Szkoda słów,ręce opadają..ale cóż widocznie dla pracowników tejże firmy byłem wrogiem numer jeden gdyż ośmieliłem się napisać w komentarzu na pana L "ściemniacz".

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam Szymon
    Ja rownież bardzo proszę o wkazówki dotyczące sposobu rekrutacji do pracy w BMW. Proszę o odpowiedź na maila bobik@pro.onet.pl
    Pozdrawiam
    Robert

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam, szukam pracy w Monachium w BMW i również chętnie dowiem się poprzez jaką firmę wyjechałeś tam do pracy.trza umieć j. niemiecki ? Mój e-mail : rozwitaimariusz@onet.pl
    Z góry dziekuje za kontakt i informacje :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam Chciałbym zacząc prace w firmie BMW i mam pytanie czy potrzebny jest tam jezyk Niemiecki ???

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak jest z transportem do pracy w BMW Dingolfingu ?
    Jaki tam jest najlepszy pośrednik tzn. firma ?
    Do jakiej leifirmy do BMW w Dingolfingu wysyła Smuda ?
    Jeżeli 1 dzien tam jesteś czy ktoś pomaga ogarnac to wszystko tzn. z dojazdem do pracy co i jak gdzie..

    OdpowiedzUsuń
  23. Prosze o jakis kontakt firmy w polsce ktora rekrutuje do pracy BMW w monachium...dzieki...moj mail... beatka1979@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. witam cie szymonie moge cie prosic o namiary z bratem chcialbym wyjechac odwdziecze sie na miejscu za pomoc moj email krismen25@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam Serdecznie chciałbym otrzymac informacje gdzie i co skłądac zeby sie tam dostac glinik17@wp.pl prosze o wiadomosc

    OdpowiedzUsuń
  26. witam :) jestem studentką i chciałam z 3 znaj pracować w BMW przez wakacje, niestety nie mam jakichkolwiek namiarów na pośredników, dzięki których byłoby największe prawdopodobieństwo co do uzyskania tam pracę. byłabym bardzo wdzięczna za jakiekolwiek informacje, mój mail to: roskosza5125@gmail.com
    z góry dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. witam, jestem studentka, zależy mi na pracy wakacyjnej w Niemczech dla dwóch osob, głownie w BMW lub w innej firmie przy produkcji. Byłabym bardzo wdzięczna gdyby ktoś mógł podać namiary na jakiegoś pośrednika. :) mój mail: jula1708@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam,
    Podobnie jak wszyscy piszący na tym blogu chce wyjechać do Niemiec w celu zarobkowym.
    Fabryka BMW super sprawa proszę o jakiekolwiek informację dotyczące pośrednika lub kontaktu który pomoże w zatrudnieniu cskrzysiek@gmail.com .

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam, chcę z mężem i córką wyjechać do Niemiec, bo już mamy dość życia z miesiąca na miesiąc ale od czegoś trzeba zacząć więc proszę o jakikolwiek namiar na posrednika ktory zajmuje się " wysyłką" ludzi do pracy do BMW lub innej pracy przy produkcji. Mój e-mail wioletka_2009@wp.pl. Z góry bardzo dziękuję;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam poprosiłbym o namiary na jakiś pośredników email : ujta@o2.pl z góry dzięki za info pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam, dołączam się do prośby o namiary na pośredników, przez których można się dostać do BMW. Mój mail to dijete.86@gmail.com. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam,również szukam namiarów gdzie posłać swoje C.V bez pośredników do pracy w BMW,mój adres kuntakinte363@gmail.com.Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam ,piszę w sprawie mojego faceta -jestem bardzo dobrym mechanikiem od 20 lat i chciałbym sie dostać do BMW ,czy to możliwe ? autko2008@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  34. hi Szymon, prosze rowniez o podanie namiarow posrednikow zatrudniajacych do BMW Munchen, moj E-Mail : brydzia21@wp.pl
    dzieki serdecznie i pzdr

    a jeszcze pytanko male czy sa jeszcze te testy sprawnosciowe jak kiedys czy juz nie..

    OdpowiedzUsuń
  35. witam. jak wyglada sytuacja u osob ze znajomoscia jezyka niemieckiego na poziomie poczatkujacym. slyszalam ze masa ludzi pracuje w bmw (dingolfing) i dawaja rade. tylko pytanie, jaka jest szansa?

    OdpowiedzUsuń
  36. witam prosze o namiary na firmy do bmw munchen i dingolfing i gdzie teraz lepiej sie dostac do pracy pozdrawiam
    hajrowicz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Sam bardzo marze o pracy w vw :) ale brak języka u znajomości ogranicza spełnienie tego marzenia dałbym rade napisać mi przez jaka stronę dostałeś się do fabryki bmw ? :) miras200888@wp.pl czekam na odpowiedz :) zazdroszczę ze tobie się udało

    OdpowiedzUsuń
  38. Sam bardzo marze o pracy w vw :) ale brak języka u znajomości ogranicza spełnienie tego marzenia dałbym rade napisać mi przez jaka stronę dostałeś się do fabryki bmw ? :) miras200888@wp.pl czekam na odpowiedz :) zazdroszczę ze tobie się udało

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam, również z moją dziewczyną chciałbym rozpocząć pracę w bmw, jesteśmy ciekawi jak to wygląda, w jaki sposób można się dostać i jak ze znajomością języka niemieckiego. mail: mattteusz100@gmail.com Czekamy na odpowiedź, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam tez szukam namiarów na firme BMW w monachium jezeli ktos ma jakis do nich namiar emeila lub tele prosze o podeslanie na emeila mi lub ich strone. Moj Emeil: patrys8254@wp.pl
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam byłęm ostatnio w monachium i zwedziłęm muzeum bmw. Posiadam sam bmw i chciałbym spełnic kolejne marzenie pracy nad tymi wspaniałymi samochodami.Czy jest ktos kto ma jakies namiary czy co kolwiek zeby zaczać tam praca. Znam bardzo dobrze Język angielski i wiem ze mozna tam sie nim posługiwać. prosze o odpowiedz na mojego meila bartoszdominiak1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam,poszukuje namiaru na prace w Bmw ,jesli ktos bylby na tyle pomocny to prosze o info.na Lukasnarty2@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam,poszukuje namiaru na prace w Bmw ,jesli ktos bylby na tyle pomocny to prosze o info.na Lukasnarty2@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  44. Jak to czytam to nie wierzę jak to się ludziom udaje...
    Ja zniszczyłam sobie życie, kupując na kredyt mieszkanie, które okazało się w tak złym stanie do ogromnego remontu, że aż samej mi siebie jest żal, a sąsiadka z góry mieszka razem ze mną, bo słyszę każdy jej krok, bieg, telewizor, odkurzacz, budzik... Pracuje na noce tu w PL i dostaje już nerwicy, nie pamiętam kiedy spalam spokojnie ... Próbowałam przez znajomego dostać się do BMW, ale mówi, że nie mam szans (a on jakoś się dostał bez języka) . Próbuje więc na własną rękę, bo nie mam wyjścia, wali mi się chata i finansowo kuleję przez ten kredyt.
    Uczę się sama języka, słówek i zwrotów, może ktoś jest bardziej ludzki i mi ma ochotę zwyczajnie pomóc, zapraszam do kontaktu: nosowiczk@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam Szymonie, proszę o namiary, chciałabym otrzymać informacje gdzie i co składać, aby się tam dostać. Proszę o informację na martinii24@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam proszę o namiary do agencji rekrutujacej do BMW, slawek95@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja również bardzo bym prosiła o namiary jak dostac sie do pracy w BMW i jak to wszystko wygląda
    monika_kadziolka@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam, dołączam się do prośby o kontakt z agencją rekrutującą do fabryki BMW, mój adres tomasz.grny@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam! Proszę o kontakt. L-kopytko1986@wp.pl POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja obecnie planuję wyjazd do Niemiec do pracy jako opiekunka. Ofert pracy szukam przeważnie w internecie, na portalach z ofertami dla tego zawodu https://www.carework.pl/praca/opieka-niemcy/. Niewątpliwie dużym atutem przy szukaniu pracy za granicą jest znajomość j. obcego, przynajmniej na średnim poziomie. Dzięki temu można liczyć na lepsze propozycje pracy.

    OdpowiedzUsuń
  52. W kwestii pracy za granicą mam podobne zdanie co moja poprzedniczka. Znajomość j. obcego jest bardzo ważna. Ja za nim podjąłem się pracy w Anglii najpierw uczyłem się angielskiego w szkole językowej - https://lincoln.edu.pl/. Język obcy przydał mi się w znalezieniu lepiej płatnej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  53. Proszę o namiar ma agencję rekrutujace do BMW mój email pabloosone123@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  54. Proszę o namiary dudzikkatarzyna18@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Taka Firma w Niemczech dla fana motoryzacji to marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  56. Marzyła mi się kiedyś taka praca, niestety nie miałem okazji.

    OdpowiedzUsuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń